Yükleniyor...

Etiketler: "hastalık"

İshal olan bebeğin sıvı kaybı nasıl giderilir?

Aşılar

Doğumda-HEPATİT-B

1.AY-   HEPATİT-B

2.AY-   BCG-DBT-IPV-HİB

4 .AY-  DBT-IPV-HİB

6. AY-  DBT-IPV-HİB

7.AY-   HEPATİT-B

12.AY-   MMR

15.AY-   SU ÇİÇEĞİ

18.AY-   DBT-IPV-HİB

24.AY-   HEPATİT-A

30.AY-   HEPATİT-A

BRONŞİOLİT

Akut bronşiolit; geçirilen bir  viral infeksiyon sonrası, akciğere giden hava yollarında iltihabi olayın başlamasıdır. Genellikle 2 yaşından küçük çocuklarda ve özellikle 3-6 ay arası erkek bebeklerde rastlanır. En sık kış ve ilkbaharın ilk aylarında görülür ve özellikle anne sütü almayan ve kalabalık ortamda yaşayanlarda rastlanır.

Çocuklarda bronşiolite en sık yol açan virüs respiratuar sinsityal virüstür (RSV). Bu virüsler erişkinlerde de burun akıntısı, öksürük ve bazen bronşit gibi klinik tablo oluşturur.

Virüslerin bulaşma yolu en sık damlacık yoluyla (yani hasta çocuğun solunum yolundan konuşma, öksürme, hapşırma yoluyla etrafa dağılan damlacıklar içerisindeki virüsün diğer bir çocuğun solunumu yoluyla alması) olmakla birlikte, yine solunum yoluyla yayılan virüsün bulaştığı eşya ve eller aracılığı ile de olmaktadır.

Korunmak için süt çocuğunu çok kalabalık yerlere sokmamak, el yıkamak ve hijyen kuralları faydalı olabilmektedir.

Çocuklarda hastalık, burun akıntısı ve hapşırık ile başlar. Genellikle anne babada da benzer hastalık şikayetleri vardır. Çocuğun iştahı kesilir, ateş hafif veya yüksek olabilir. Solunum sayısı artar solunum sıkıntısı başlar.

Tedavisinde solunum güçlüğü olan süt çocuğu hastaneye yatırılır, oksijen verilir. Hastalığın etkeni bir virüs olduğu için, sekonder bakteriyel infeksiyon olmadıkça tedavide antibiyotiğin  yeri yoktur. Ribaverin gibi antiviral ilaçlar doğumsal kalp hastalığı olan çocuklarda ve ciddi akciğer yetmezliğinde kullanılır.